سیــــاه مشــق

بس نقش خامه زیر و زبر گشت تا از آن .............. نقشی چنین ز دقت صانع شد انتخاب

سیــــاه مشــق

بس نقش خامه زیر و زبر گشت تا از آن .............. نقشی چنین ز دقت صانع شد انتخاب

سلام.
به "سیاه مشق" هایم خوش امدید.
دوستانی که لطف می کنید و نظر می گذارید، یه لطف دیگه هم بکنید و خصوصی نظر نگذارید تا دیگران هم بهره مند شوند مگه جایی که واقعا ضرورت داره.
ممنون از همه دوستانی که نظر می گذارند و من رو با کلماتی بیشتر آشنا می کنند.
پایدار باشید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

آش رشته

پنجشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۴:۵۷ ب.ظ

زیر اجاق رو روشن کرد. شعله را متناسب با بزرگی قابلمه تنظیم کرد. قابلمه پرآب را گذاشت روی اجاق. اول نمک. بعد نخود و لوبیا را ریخت تو قابلمه. با دقت نگاه می کردم ببینم چه کارایی می کنه. نخود دو لیوان، لوبیا دو لیوان.می ذاره اب جوش بیاد. در قابلمه رو می ذاره. اجاق دیگه ای رو روشن می کنه. قابلمه کوچک تری می ذاره. آب و نمک و یه لیوان عدس را می ریزه و در قابلمه رو م یذاره. تا یکساعت کارش این بود که هی می یومد و چک می کرد که آبش تموم نشده باشه و شعله زیرش تنطیم باشه..

بعد از یک ساعت،  عدس رو خاموش کرده، سبزی رو رشته آش رو می ریزه، تو قابلمه ادویه می زنه. آرام آرام این مواد را هم می زنه. ازش می پرسم چرا لپه توش نمی ریزی؟ چرا لیمو عمانی بهش اضافه نمی کنی؟ یا اصلا چرا رب گوجه نمی زنی؟ یک لبخندی می زنه و میگه: اونوقت که دیگه نمی شه آش رشته....ماهی تابه رو می ذاره رو اجاق و شروع می کنه به سرخ کردن پیازهای خرد شده. ..اخرش آش رو میریزه تو یه کاسه بزرگ و با پیاز تزیینش می کنه.
می رم تو فکر. به جوابی که به سوالم داد فکر می کنم که چرا توش لیمو عمانی و لپه و .. نمی ریزه؟
 « اونوقت که دیگه نمی شه آش رشته »


کلاس آشپزی راه ننداختما. فقط داشتم فکر می کردم ما هم مثل همین قابلمه هستیم. قراره یک آش رشته خوب بشیم یا یک چیزی که نه اسم غذا داره و نه خوشمزه ست و نه به درد کسی می خوره؟ خب قاعدتا اگه قراره ته بگیریم و بسوزیم و معلوم نباشه که چی می شیم و به درد کسی نخوریم که هیچ. اما اگه می خوایم یه آش رشته ی خوب و جا افتاده بشیم اول باید بفهمیم که وجود ما مثل ظرفی می مونه که هرچی توش بریزی، آخرش اثر همون رو نشونت میده1. نباید هر چیزی  بخونیم و بشنویم و ببینیم. اگه مواد اضافی و به درد نخور بریزیم تو قابلمه که دیگه نمی شیم «آش رشته»
باید توجه داشته باشم که از همون اول که تصمیم گرفتیم آشی بشیم که اثر بخش باشیم، رو شعله حرارت می ریم و سختی هایی رو می بینیم. شعله رو هم خدا همیشه متناسب با ظرف و عمر و ظرفیت ما تنظیم می کنه.2 نگران این قسمتش نباش. فقط ما باید بتونیم گرمای این شعله رو تحمل کنیم تا بپزیم.
وقتی داری آش رشته ات رو می پزی باید بدونی اول چی توش بریزی و دوم چی3. اگه اونی رو که اول باید بریزی دیر بریزی خوب جا نمی افته و اونی رو که اخر بریزی همون اول انجام بدی باز هم نتیجه خوب نمی ده و له می شه. حواست باشه کارات رو به ترتیب انجام بدی. پله ها رو یکی یکی بالا بری. یه هو نخوای بپری پله سوم که می افتی.

...نخود دو لیوان برداشت. لوبیا هم ... هر کاری رو که انجام می دم باید متناسب باشه با اون ظرف4 و ...حساب کن دو کیلو بریزی تو یه ظرف یه کیلویی. اونوقت هم ظرف به نظر نمی یاد و چیز مزخرفی می شه هم اون دو کیلو موادت از بین می ره و ....

در مدت پخت آش رشته وجودت، هی باید چک کنی که نکنه آب قابلمه تموم شده باشه..هی باید چک کنی خودتو که کارات درست پیش بره، باید بامعیار ها بسنجیم5 و به کسایی که بلدن و میتونن مراقب باشن بگیم.  باید حواست باشه که یکی، همیشه حواسش به تو باشه. خدا. ائمه. عالمان دین.
فقط یادمون باشه  پیازهامون رو هم سرخ کنیم . اخلاق و اعمالمون رو زیبا انجام بدیم6 تا وقتی که آش رو تو ظرف کشیدیم، پیاز داغی هم برای تزیین داشته باشیم.

حوصله کردی یک باره دیگه دستور پخت رو بخون و ببین خودت چه جوری داری می پزی...

آش رشته خوبی می شی به شرطی که بخوای

بعدا نوشت: خوشحالم از اینکه دوستای خدایی دارم7. می دونید چرا؟ اگه من یادم بره یا تنبلی کنم یا هر چی بهم متذکر می شین که : پس روایاتش کو؟ این خیلی خوبه. ممنون که اینقدر اهل بیت رو دوست دارید. اینقدری که مطلب رو بدون روایت نمی تونید بخونید. می خونیدها ولی خب می گین یه چیزیش کمه. ممنونم. روایات رو در ادامه مطلب گذاشتم . قشنگ و با مفهومه. بخونینش. همین خوندنش برکت می یاره. خیلی هم برکت می یاره


1. وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله: إِنَّ أَعْلَى مَنَازِلِ الْإِیمَانِ دَرَجَةٌ وَاحِدَةٌ مَنْ بَلَغَ إِلَیْهَا فَقَدْ فَازَ وَ ظَفِرَ وَ هُوَ أَنْ یَنْتَهِیَ بِسَرِیرَتِهِ فِی الصَّلَاحِ إِلَى أَنْ لَا یُبَالِیَ لَهَا إِذَا ظَهَرَتْ وَ لَا یَخَافَ عِقَابَهَا إِذَا اسْتَتَرَت(بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار    ج‏68   ص : 362)  رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله فرمود: بالاترین منازل ایمان یک پله دارد، و هر کس آنجا برسد رستگار مى‏گردد، و آن این است که باطن خود را پاک کند و باکى نداشته باشد اعمالش ظاهر گردد، و حق را همیشه بگوید و از مخفى کردن آن نترسد

2. قال الشیخ أبو جعفر- رحمة اللّه علیه-: اعتقادنا فی التکلیف هو أنّ اللّه تعالى لم یکلّف عباده إلّا دون ما یطیقون، کما قال اللّه فی القرآن: لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلَّا وُسْعَها  و الوسع دون الطاقة.

وَ قَالَ الصَّادِقُ- عَلَیْهِ السَّلَامُ-: «وَ اللَّهُ تَعَالَى مَا کَلَّفَ الْعِبَادَ إِلَّا دُونَ مَا یُطِیقُونَ، لِأَنَّهُ کَلَّفَهُمْ فِی کُلِّ یَوْمٍ وَ لَیْلَةٍ خَمْسَ صَلَوَاتٍ، وَ کَلَّفَهُمْ فِی السَّنَةِ صِیَامَ ثَلَاثِینَ یَوْماً، وَ کَلَّفَهُمْ فِی کُلِّ مِائَتَیْ دِرْهَمٍ خَمْسَةَ دَرَاهِمَ، وَ کَلَّفَهُمْ حَجَّةً وَاحِدَةً، وَ هُمْ یُطِیقُونَ أَکْثَرَ مِنْ ذَلِکَ» (اعتقادات شیخ صدوق   ص  17   )  ابن بابویه رحمة اللَّه علیه گوید: اعتقاد ما در باره تکلیف این است که خداوند تکلیف نفرموده بندگانش را مگر بنازلتر از آنچه طاقت میدارند چنانچه فرموده: لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلَّا وُسْعَها (بقره 285)  و حدّ وسع نازلتر از حدّ طاقت است‏ و امام صادق علیه السّلام فرموده که: خدا تکلیف نکرده بندگان را مگر کمتر از طاقت ایشان، زیرا که تکلیف نموده ایشان را در هر شبانروزى پنج نماز و تکلیفشان فرموده در سال بروزه سى روز، و ایشان را مکلف ساخته در هر دویست درهم پنج درهم (یعنى زکاة) و مکلفشان فرموده در مدت العمر بیک حج با وجود آنکه ایشان بیش از این طاقت میدارند، و اللَّه اعلم.
3.  عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی عُثْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَمَّادٍ الْخَزَّازِ عَنْ عَبْدِ الْعَزِیزِ الْقَرَاطِیسِیِّ قَالَ قَالَ لِی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَا عَبْدَ الْعَزِیزِ إِنَّ الْإِیمَانَ عَشْرُ دَرَجَاتٍ بِمَنْزِلَةِ السُّلَّمِ یُصْعَدُ مِنْهُ مِرْقَاةً بَعْدَ مِرْقَاةٍ فَلَا یَقُولَنَّ صَاحِبُ الِاثْنَیْنِ لِصَاحِبِ الْوَاحِدِ لَسْتَ عَلَى شَیْ‏ءٍ حَتَّى یَنْتَهِیَ إِلَى الْعَاشِرَةِ فَلَا تُسْقِطْ مَنْ هُوَ دُونَکَ فَیُسْقِطَکَ مَنْ هُوَ فَوْقَکَ وَ إِذَا رَأَیْتَ مَنْ هُوَ أَسْفَلُ مِنْکَ بِدَرَجَةٍ فَارْفَعْهُ إِلَیْکَ بِرِفْقٍ وَ لَا تَحْمِلَنَّ عَلَیْهِ مَا لَا یُطِیقُ فَتَکْسِرَهُ فَإِنَّ مَنْ کَسَرَ مُؤْمِناً فَعَلَیْهِ جَبْرُهُ ( الکافى ج 2: 44 و 45. بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار  .  ص : 154)
 عبد العزیز قراطیسى گوید: حضرت صادق علیه السّلام به من گفت: اى عبد العزیز ایمان ده پله دارد همانند نردبان، که باید پله پله از آن بالا رفت، کسى که دو پله بالا رفته نباید به کسى که یک پله بالا رفته بگوید: تو هیچ بحساب نمى‏آئى مگر اینکه به پله دهمى رسیده باشد.

اکنون کسى که از تو پائین‏تر مى‏باشد نباید از نظرت دور باشد که اگر چنین کنى کسى که از تو بالاتر مى‏باشد تو را از نظر دور مى‏افکند، هر گاه مشاهده کنى کسى یک درجه از تو پائین‏تر است او را هدایت کنید تا خود را به شما برساند، و او را بیش از استعدادش بار نکن که کمرش خواهد شکست، و بدان هر کس کمر مؤمنى را بشکند باید آن را بار دیگر اصلاح کند و بهبودى بخشد

4. قال علی بن موسی الرضا علیه السلام:   اعلم ان الجسد بمنزلة الارض الطیبة متى تعوهدت بالعمارة و السقى من حیث لا یزداد فی الماء فتغرق و لا ینقص منه فتعطش دامت عمارتها و کثر ربعها و زکى زرعها و ان تغوفل عنها فسدت و لم ینبت فیها العشب. (طب الرضا-  ص : 95)  بدان که بدن آدمیزاد بمنزله زمین پاکیزه‏ایست اگر هنگامى که خواستى بعمارت و آبیاریش بپردازى اعتدال را رعایت کردى نه آنقدر آب دادى که غرق شود و تبدیل بیک باطلاق و یک پارچه لجن گردد و نه آن اندازه دریغ کردى که تشنه و خشک بماند این چنین زمینى همیشه آباد و معمور خواهد بود، حاصلش فراوان و بهره‏اش پاکیزه است ولى اگر در باره آن غفلت شود تباه میگردد و دیگر سبزه‏اى در آن نخواهد رویید.

5. حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُوسَى الدَّقَّاقُ رَحِمَهُ اللَّهُ وَ عَلِیُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْوَرَّاقُ جَمِیعاً قَالا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ الصُّوفِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو تُرَابٍ عُبَیْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى الرُّویَانِیُّ عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِیِّ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى سَیِّدِی عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع فَلَمَّا بَصُرَ بِی قَالَ لِی مَرْحَباً بِکَ یَا أَبَا الْقَاسِمِ أَنْتَ وَلِیُّنَا حَقّاً قَالَ فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أَعْرِضَ عَلَیْکَ دِینِی فَإِنْ کَانَ مَرْضِیّاً ثَبَتُّ عَلَیْهِ حَتَّى أَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ هَاتِ یَا أَبَا الْقَاسِمِ فَقُلْتُ إِنِّی أَقُولُ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى وَاحِدٌ لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ‏ءٌ خَارِجٌ مِنَ الْحَدَّیْنِ حَدِّ الْإِبْطَالِ وَ حَدِّ التَّشْبِیهِ وَ إِنَّهُ لَیْسَ بِجِسْمٍ وَ لَا صُورَةٍ وَ لَا عَرَضٍ وَ لَا جَوْهَرٍ بَلْ هُوَ مُجَسِّمُ الْأَجْسَامِ وَ مُصَوِّرُ الصُّوَرِ وَ خَالِقُ الْأَعْرَاضِ وَ الْجَوَاهِرِ وَ رَبُّ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ مَالِکُهُ وَ جَاعِلُهُ وَ مُحْدِثُهُ وَ إِنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ خَاتَمُ النَّبِیِّینَ فَلَا نَبِیَّ بَعْدَهُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ إِنَّ شَرِیعَتَهُ خَاتِمَةُ الشَّرَائِعِ فَلَا شَرِیعَةَ بَعْدَهَا إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ أَقُولُ إِنَّ الْإِمَامَ وَ الْخَلِیفَةَ وَ وَلِیَّ الْأَمْرِ بَعْدَهُ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ ع ثُمَّ الْحَسَنُ ثُمَّ الْحُسَیْنُ ثُمَّ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ثُمَّ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ ثُمَّ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ ثُمَّ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ثُمَّ عَلِیُّ بْنُ مُوسَى ثُمَّ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ ثُمَّ أَنْتَ یَا مَوْلَایَ فَقَالَ عَلِیٌّ ع وَ مِنْ بَعْدِی الْحَسَنُ ابْنِی فَکَیْفَ لِلنَّاسِ بِالْخَلَفِ مِنْ بَعْدِهِ قَالَ فَقُلْتُ وَ کَیْفَ ذَاکَ یَا مَوْلَایَ قَالَ لِأَنَّهُ لَا یُرَى شَخْصُهُ وَ لَا یَحِلُّ ذِکْرُهُ بِاسْمِهِ حَتَّى یَخْرُجَ فَیَمْلَأَ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً قَالَ فَقُلْتُ أَقْرَرْتُ وَ أَقُولُ إِنَّ وَلِیَّهُمْ وَلِیُّ اللَّهِ وَ عَدُوَّهُمْ عَدُوُّ اللَّهِ وَ طَاعَتَهُمْ طَاعَةُ اللَّهِ وَ مَعْصِیَتَهُمْ مَعْصِیَةُ اللَّهِ وَ أَقُولُ إِنَّ الْمِعْرَاجَ حَقٌّ وَ الْمُسَاءَلَةَ فِی الْقَبْرِ حَقٌّ وَ إِنَّ الْجَنَّةَ حَقٌّ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ إِنَّ السَّاعَةَ آتِیَةٌ لا رَیْبَ فِیها وَ إِنَّ اللَّهَ یَبْعَثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ وَ أَقُولُ إِنَّ الْفَرَائِضَ الْوَاجِبَةَ بَعْدَ الْوَلَایَةِ الصَّلَاةُ وَ الزَّکَاةُ وَ الصَّوْمُ وَ الْحَجُّ وَ الْجِهَادُ وَ الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیُ عَنِ الْمُنْکَرِ فَقَالَ عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ ع یَا أَبَا الْقَاسِمِ هَذَا وَ اللَّهِ دِینُ اللَّهِ الَّذِی ارْتَضَاهُ لِعِبَادِهِ فَاثْبُتْ عَلَیْهِ أَثْبَتَکَ اللَّهُ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَة(أمالی الصدوق      ص    340  ) حضرت عبد العظیم حسنى گوید وارد شدم بآقاى خود امام دهم على نقى چون چشمش بمن افتاد فرمود خوش آمدى اى أبو القاسم تو براستى ولى ما هستى گوید عرضکردم یا ابن رسول اللَّه من میخواهم دین خود را بر تو عرضه نمایم و اگر پسند است تا بمیرم بر آن بر جا بمانم، فرمود بیاور، گفتم من معتقدم که خداى تبارک و تعالى یگانه است و بمانندش چیزى نیست بیرون از دو سوى نفى خدا و تشبیه او بموجودات است و معتقدم که جسم و صورت و عرض و جوهر نیست بلکه او پدید آرنده جسمها و نقشه کش صورتها و خالق اعراض و جواهر و پرورنده هر چیز، مالک و جاعل و پدید آرنده است و معتقدم محمد بنده و رسول او و خاتم پیغمبرانست و بعد از او پیغمبرى نیست تا روز قیامت و شریعت او خاتم شریعت‏ها است و پس از او شریعتى نیست تا روز قیامت و معتقدم که امام و خلیفه و ولى امر پس از او امیر المؤمنین على بن ابى طالب است و سپس حسن و بعد حسین بعد على بن الحسین بعد محمد بن على بعد جعفر بن محمد بعد موسى بن جعفر بعد على بن موسى بعد محمد بن على سپس شما اى مولاى من فرمود پس از من پسرم حسن و چطور باشند مردم نسبت بجانشین او؟ گوید گفتم مگر چطور است او مولاى من؟  گفت براى آنکه شخص او را نبینند و نامش نتوان برد تا ظهور کند و زمین را پر از عدل و داد نماید چنانچه پر از ظلم و جور شده باشد گوید گفتم من هم بدو اقرار دارم و میگویم ولى آنها ولى خداست و دشمنانشان دشمن خدا و طاعتشان طاعت خدا و معصیت آنها معصیت خدا و معتقدم که معراج حق است و سؤال و جواب در قبر حق است و بهشت حق و دوزخ حق و صراط حق و میزان حق و قیامت آید و شکى ندارد و خدا هر که در قبرها است برانگیزد و معتقدم که فرائض واجبه پس از ولایت نماز است و روزه و حج جهاد و امر بمعروف و نهى از منکر، امام فرمود اى أبو القاسم بخدا این دین دین خداست که براى بندگانش پسندیده بر آن باش خدایت بدارد بر گفتار ثابت در دنیا و آخرت‏

6. حَدَّثَنَا سُلَیْمَانُ بْنُ مِهْرَانَ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنَ الشِّیعَةِ فَسَمِعْتُهُ وَ هُوَ یَقُولُ مَعَاشِرَ الشِّیعَةِ کُونُوا لَنَا زَیْناً وَ لَا تَکُونُوا عَلَیْنَا شَیْناً قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً احْفَظُوا أَلْسِنَتَکُمْ وَ کُفُّوهَا عَنِ الْفُضُولِ وَ قَبِیحِ الْقَوْل (أمالی الصدوق -ص 400   ) سلیمان بن مهران گوید روزى شرفیاب حضور امام صادق (ع) شدم و چند تن از شیعه‏ها آنجا بودند و شنیدم میفرمود:  اى گروه شیعه زینت ما باشید و زشتى ما نباشید با مردم خوش زبانى کنید و زبان خود نگهدارید و از زیاده‏گوئى و بدگوئى بازش دارید

7. قال رسول الله صلی الله علیه و اله: خیر الأصحاب صاحب إذا ذکرت اللَّه أعانک و إذا نسیت ذکّرک.(نهج الفصاحة     ص  466 ) بهترین یاران کسى است که وقتى خدا را یاد کردى ترا کمک کند وقتى یاد خدا را فراموشى کردى او را بیاد تو آورد.

  • قلم سیاه مشق

نظرات  (۲۴)

با وبلاگت خیلی حال کردم بابا دمت گرم یه سری هم به ما بزن
پاسخ:
حال کردید!!!
سلام داشتم مطلبتو میخوندم تا نصف مطلب که رسیدم این شعر یادم اومد
حاصل عمرم سه سخن بیش نیست خام بدم پخته شدم سوختم
این شعرو اوایل طلبگیم وقتی زندگینامه وکارهای شهید مطهری را میخوندم زیر عکسش دیدم این خیلی برام با ارزش بود
وحال پستتو خوندم دیدم تشبیه جالب وزیبایست
همون مواد خام است
پخته میشه
بجای سوختن میخوریم هضم میشی
اما انسان خام است پخته میشه
ودر عشق الهی میسوزه
ونورانیتش تمام عالم را میگیرد
حالا میفهمم جمله زیبایی زینب کبری سلام الله علیها را
که من جز زیبایی ندیدم
ما رایت الا جمیلا
خدا به عمرت ووجودتت وقلمت برکت بدهد که چنین محسوس وبا مثال مطالب زیبایی را بیان میکنی
ولی توی این اش رشته ات جای یه چیز خالی است
مطلبو رسونده
اما ما عادت کردیم که همیشه متنت روایت ببینیم
امیدوارم همیشه دیدتان ودیدمان به زندگی خدایی باشه
مرسی ازحضور گرمت
سلام ...دعا کنید خوشمزه بشیم
پاسخ:
پایدار باشید
سلام عزیزم
خب همین دیگه گاهی تو مخلوط کردن افکار اشتباه می کنیم و بعد تو زندگی می مونیم .
من از این آش رشته می خوام

سلام دوست مهربان
یه دعایی خیلی قشنگه :
خدای من
اگر قراره بسوزیم طاقتش رو بده واگر قراره بسازیم قدرتش رو ...
و عشق اونجاست که سوختن و ساختن برای تو باشه و در راه رسیدن به تو ...


ببخشید
آشپزباشی
مثل اینکه
اصل مطلب جاموند
روایتاش ....کووووووووووووووووووووووو؟
پاسخ:
پایدار باشی خواهرم
این دیگ ز خامی است که در جوش و خروش است
چون پخته شد و لذت دَم دید خموش است .

با تقدیم احترام
پاسخ:
پایدار باشید
با سلام

اینکه مردم بگویند به ما چه که در مقابل ظلم و ستم و فساد و کفر و بدی و شرارت بایستیم. ما منتظر خواهیم ماند تا امام زمان(عج) خودش بیاید و مشکل را حل کند. این برداشت منفی است؛ یعنی سلب مسؤولیت نسبت به همه شرارت ها و بدی های موجود در جامعه...

ولیکن برداشت مثبت و صحیح این است که اگر امام زمان(عج) خواهد آمد و دنیای پر از عدل و داد درست خواهد کرد، پس ما باید به سهم خود در زمینه سازی این دنیا کوشش کنیم.
سلام دوست گلم__ اول ممنونم از ابراز لطف بی دریغت

دوم واقعا" پست زیبایی بود واقعا" خوندنی... لذت بردم _ اطراف ما خیلی از این قبیل مثالها هست واقعا" معرفت بالا می خواد تا بتونی تک تک شونو ببینی درس بگیری و زندگی تو بهتر بسازی قلبتو پرنور تر کنی و ذهنتو از هر چه ناپاکی ها پاکه پاک

باز هم براتون بهترین آرزوها رو دارم
سالهاست من با صدای باران آرام می شوم...





و امشب چه عجیب است که





صدای باران هم مرا آرام نمی کند...





بارانی که مرا عاشقانه آرام می کرد ....





و حالا او مرا تنها می گذارد و





شاهد تنهایی من می شود...
سپاس از مطلب خوبتان

از آشپزی که چیزی میشنوم، متوجه آشپزی خودم میشم، امروز حدود 6-7 ساعت آشپزخونه بودم تا یه سوپ و چند تا کباب بپزم، خیلی طول کشید، البته همیشه طول میکشه، یه ماکارنی حدود 4 ساعت وقتمو میگیره

پس تو آشپزی یه قلق های دیگه هم لازمه، عظف به مطلب شما ....
سلام. بسیار عالی و جذاب و تاثیر گذار بود. خداوند بهمون توفیق بده. ملتمس دعای خیرت هستم. ای کاش فرصت داشته باشیم برای اون دنیا خودمون رو کامل کنیم. دلگرم باشی و دلارام.
راستی! اجازه می دی وبلاگ قشنگت رو لینک کنم؟
پاسخ:
صاحب اجازه اید. ممنون

سلام
بابت این پست هم ممنون
کلید های خوبی می دید
پاسخ:
پایدار باشی خواهرم
قراره یک آش رشته خوب بشیم یا یک چیزی که نه اسم غذا داره و نه خوشمزه ست و نه به درد کسی می خوره؟

خیلی جمله قشنگی بود!!!
بازم مثل همیشه عالی
فقط یه کم کوتاه تر بشه عالیه
قالب وبلاگتم زاقارته
مثل خودم
اینو تورو هرکی دوس داری
عوض کن
بدجور ضد حاله
رو مطالبتم تاثیر داره
شما که انقد وقت میزاری رو مطلبات
لطف کن یه قالب خوبم بده درس کنن
یا درس کن
یا علی
همیشه مطلبات بدرد بخوره
انضمامی ترش هم بکنی بهتره
یه مثال
پاسخ:
پایدار باشید
منم آش رشته میخوامممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
پاسخ:
پایدار باشید
سلام آبجی باران. منظورت از این پیام که گذاشته بودی چی بود؟
اینکه : ان شاالله قرار است از مطالب سودمندتان کی روزی من بشه؟
منتظرم
ضمنا خیلی عالی بود.فعلا بای
پاسخ:
پایدار باشید
به به
هوای اسمان ولایت هوائی که در حقیقت سرّحیات معنویت و برزخ و عالم اخرت و بهشت انسان تا بی نهایت


است هوائی منسوب به خودش را داره و متناسب با خودش را داره و اون هوای محبت الهی است و این هوا


در محبت اسمان ولایت تجلی کرد و سرّاین حیات محبت فاطمه زهرا سوفیا و راز خلقت شد
حضرت علی (ع) می فرمایند:فرزند آدم به چه چیز خود می نازد؟آغازش نطفه بود و پایانش مردار شود. توان آن ندارد که خود را روزی دهد و نتواندکه مرگش را از خود دفع کند.
سلام من نمیتونم جای شما باشم ولی اگه در موقعیت شما قرار بگیرم میذارم قلبم/اندام صنوبری شکل/برام تصمیم بگیره اینجوروقتا استخاره یا فال حافظ بدجور چازه سازه.ممنون از اینکه به وبلاگم سرزدید
  • یک تکه از خدا
  • سلام........
    ......................
    به غیر از پیاز داغ و نعنا داغ و چیه اون وسط ؟؟
    من فقط قابلمه رو دیدم هوش از سرم رفت
    گفتم نامرد اش پخته منو خبر نکرده
    بعد دیدم نه بابا همه ش فیلم و ایناست
    پاسخ:
    پایدار باشی خواهرم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی